Grupa docelowa

Grupa docelowa to określenie kryteriów społeczno-demograficznych, mamy z nią do czynienia przy każdym biznes planie, czyli już na samym początku planowania przedsiębiorstwa bez względu czy dotyczy to start-upa czy jeszcze innej formy przedsięwzięcia.

Może się wydawać, że nie jest to aż tak ważne i najlepiej nie dookreślać grupy docelowej wówczas trafi do szerokiej grupy odbiorców.

Nic bardziej mylnego, jeśli pewne (bardzo ważne) kryteria nie zostaną ustalone na samym początku trudniej będzie je ustalić, kiedy przedsiębiorstwo będzie już prężnie działało.

Wprowadzanie firmy, idei czy projektu wiąże się z określeniem, co będziemy oferować, jaki będzie koszt, jaki jest planowany zysk, na jakiej przestrzeni czasowej, w jaki sposób reklamować pomysł a co za tym idzie, do kogo ma być skierowana reklama.

To są w zasadzie najważniejsze pytania i wytyczne jednocześnie, jakie powinien postawić sobie każdy przedsiębiorca, chaos na pewno nie jest pożądany w firmie, która ma być stabilna i rozwojowa.